Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Estadísticas de la revista
Instituto de Historia del Arte Latinoamericano y Argentino
Search
Search
Revistas Científicas
Filo | UBA
e-ISSN 1669-6301
Register
Login
Home
/
Archives
/
No 29 (2019)
Published:
2019-07-12
Ensayos
Theatrical Praxis an the Political: Demand, Teatristas, Audience
Gustavo Geirola
1-22
PDF (Español (España))
The Katak by Spregelburd and the Triumph of a Speech without Language
María Victoria Coce
23-32
PDF (Español (España))
The Theatrical Image. Cartographies of the Body as Presence in the Scenic Realization
Nicolás Perrone
33-45
PDF (Español (España))
The fourth wall as a Compositional Language?
Carlos Emmanuel Brizuela Cabeza
46-60
PDF (Español (España))
Nostalgic Allegory of a Defeat. Notes on "Escuela" by Guillermo Calderón
Javiera Larraín George
61-75
PDF (Español (España))
The "comedia de figurón" on the 21st Century Stage: "El narciso en su opinión" by Rafael Calatayud (2009) and "El lindo don Diego" by Carles Alfaro (2013)
Purificació Mascarell
76-87
PDF (Español (España))
The Ayacucho International Meeting of Group Theater and the Odin Teatret: Origin, Dialogues and Perspectives
Carla Dameane Pereira de Souza
88-102
PDF (Español (España))
Dossier
Presentación. Politicidad, memoria y experimentación estética y documental en las realizaciones teatrales y performáticas argentinas de los 60 a la actualidad: avances de investigación (I)
Beatriz Trastoy
103-106
PDF (Español (España))
The Interrelation of the Arts in the Construction of Autofictional Discourse
Beatriz Trastoy
107-120
PDF (Español (España))
"A Long Season of Altitude". Intersections between Theatre and Photography
María Fernanda Pinta
121-129
PDF (Español (España))
"Deformances": Possibilities for a Theatrical Cartography of Gender Disobediences at the Centro Cultural Rojas (1984-2014)
Guillermina Bevacqua
130-155
PDF (Español (España))
Buenos Aires as a Stage: Towards a Decalogue of links between the urban and the Theatrical
Malala González
156-168
PDF (Español (España))
The Reconstruction of Collective Memory: Theatricality and the Public Space
Silvina Alejandra Díaz
169-182
PDF (Español (España))
The Poster as a Political Aesthetic Device
Marcos Perearnau
183-203
PDF (Español (España))
Críticas de espectáculos
Being(S) in Past, Present and Future Time. Live and Projected Body in Margarita Bali's piece "Hombre rebobinado"
Verónica Lucila Cohen
204-213
PDF (Español (España))
On the paratextual thresholds of Eleonora Comelli's "Qué azul que es ese mar"
Maite Salz
214-220
PDF (Español (España))
Reseñas
Teatro y Fulgor. Aproximaciones a la obra de Isidora Aguirre
Marcia Martínez c., Jessica aMéstica t., Nora Fuentealba r., y VJera MiloseVic M. (eds.) (2016). Ediciones Universitarias de Valparaíso, Pontificia Universidad Católica de Valparaíso, Colección Dársena Lecturas, 206 páginas, ISBN: 978-956-17-0685-9
Javiera Larraín George
221-223
PDF (Español (España))
Autoficción: una ingeniería del yo
Sergio Blanco (2018). Madrid, Punto de Vista Editores, 111 p. / ISBN: 9788416876532
Juan Enrique Mendoza Zazueta
224-225
PDF (Español (España))
Teatro/18 Concurso Nacional de Obras de Teatro
Mariano Tenconi Blanco, Fabián Miguel Díaz, Leonel Giacometto, Andrés Gallina, Aliana Álvarez Pacheco, Sebastián Suñé (2017).Buenos Aires: Inteatro. 300 p. ISBN: 978-987-3811-27-2
Mariana Pensa
226-227
PDF (Español (España))
Animalia
Sergio Blanco, Gabriel Calderón y Santiago Sanguinetti (2018). Montevideo. Distribuye Criatura Editora. Uruguay, 284 p. ISBN: 978-9974-8651-5-0
Yanina Vidal
228-230
PDF (Español (España))
Publicaciones recibidas
Publicaciones recibidas
231
PDF (Español (España))
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Current Issue