Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Estadísticas de la revista
Instituto de Historia del Arte Latinoamericano y Argentino
Search
Search
Revistas Científicas
Filo | UBA
e-ISSN 1669-6301
Register
Login
Home
/
Archives
/
No 30 (2019)
Published:
2019-12-23
Ensayos
Female Monster Clown: new figurations and clown_tacts to undo the human in comicality
Melissa Lima Carminha
1-17
PDF (Español (España))
Metaphors, Resistances and Transmissions: An analysis of Stage Objects in Paco Gimenez’s "Peligran los vasos"
Ana María Cubeiro Rodríguez
18-37
PDF (Español (España))
Migrant Bodies in Alliance: from the Metaphor-Body to the Subject-Body in "Venimos de muy lejos" by Catalinas Sur
Angela Di Matteo
38-50
PDF (Español (España))
Biodrama and Historical Theatre: between Fragment and Translation
Luciana Frontoni
51-61
PDF (Español (España))
On the Use of the Diagram Notion for an Aesthetics of Theatre
Juan Granados Valdéz
62-70
PDF (Español (España))
Performative Elements in the Contemporary Staging of Classics: the case of Thomas Ostermeier’s "Richard III"
Javier Ignacio Ibarra Letelier
71-90
PDF (Español (España))
Ethics in Galina Tolmacheva: the Passage of “Oneself” to the Construction of Authority
Marina Laura Sarale
91-103
PDF (Español (España))
Dossier
Presentación Politicidad, memoria y experimentación estética y documental en las realizaciones teatrales y performáticas argentinas de los 60 a la actualidad: avances de investigación (II)
Beatriz Trastoy
104-106
PDF (Español (España))
Archivo White: teatro documental, museo y memoria
Pamela Brownell
107-127
PDF (Español (España))
The underground protest of the café concert
Patricia Fischer
128-142
PDF (Español (España))
"Copi" (2017-2018, stage by Di Fonzo Bo) is burning
Ezequiel Lozano
143-157
PDF (Español (España))
The Re-Presentation of the Past. A Reading of Griselda Gambaro’s "El Campo"
Patricia Sapkus
158-164
PDF (Español (España))
Reflections on the Construction of the Female Identity in in the Early Twentieth Century Comedy
Marina Sikora
165-173
PDF (Español (España))
Representations of the Antigone Myth in the Latin American Stage: Theatre, Resistance and Memory
Antonella Sturla
174-192
PDF (Español (España))
Overview of the Metadiscourses of the Performing Arts in the Digital Environment
Karina Wainschenker
193-204
PDF (Español (España))
Entrevistas
Archive Politics. Interview with Ana Longoni
Paola Lopes Zamariola
205-213
PDF (Español (España))
Críticas de espectáculos
Polyphony and rhapsodization in Juan Pablo Gómez’s staging of "Un domingo en familia" by Susana Torres Molina
Marina Locatelli
214-223
PDF (Español (España))
Let’s make the transition: Liminality in Bruno Acevedo Quevedo’s "Ruido, ¿cuál es tu veneno?"
Sabrina Speranza Signorelli
224-238
PDF (Español (España))
Reseñas
Soy en el escenario. Carlos Ianni: escritos sobre gestión y teatro, de Antonella Sturla
Beatriz Trastoy
239-240
PDF (Español (España))
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Current Issue