Lights and Shadows: "Excelsior" in Argentina and the Smoke of Progress
Abstract
The famous Italian ballet Excelsior has been scarcely studied in the different works on dance history in Argentina. Until now, there are no publications that have studied in greater detail neither the staging of Excelsior in Argentina in 1883, nor its following versions. This first approach has two initial objectives: to account for the “model” version of the ballet –premiered at the Teatro alla Scala in Milan in 1881– based on the analysis of documents and on the latest available academic research, and to use Excelsior as a starting point to approach the analysis of a historical period of Argentina: 1880-1916.Downloads
Copyright (c) 2020 telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
-
Los autores/as [traductores] conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
-
Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
-
Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales).