Real Games: Analysis and Method for Creating Interactive Dance in Domestic Contexts
Abstract
This essay is part of an artistic research project and a performance piece called Real Games: Performance Games for Everyday Life (2023), an interactive dance podcast, presented and archived on Radio Relativa, Madrid. The study adopts parallel theory, phenomenology, and performative writing in order to shed light on the methods used in the process of creating the piece in the context of the intermedial scene. The study pays special attention to imagination as a kinesthetic phenomenon and the role of physical perception in the participants’ experience of the Real Games. To conclude, the study provides a performance of its own: an event score for creating interactive dance scores for everyday environments.Downloads
Copyright (c) 2024 telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
-
Los autores/as [traductores] conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
-
Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
-
Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales).