The writing practices: between knowledge, learning and content.
Abstract
The article argues that the writing practices, deployed in daily school life, contain in their making a relational network of different dimensions of socio-historical experience of the subject. To do this, it examines practices in the classroom, in a state primary school in the Province of Buenos Aires. The analysis of the records of class realizes relational framework on which writing practices materialize.Downloads
References
CUCUZZA, R. y SPREGELBURD, R. (2012). Historia de la lectura en la Argentina. Del catecismo colonial a las netbooks estatales. Editoras del Calderón. Bs.As.
FERREIRO, E. y GÓMEZ PALACIO, M. (Compiladoras). (2002). Nuevas perspectivas sobre los procesos de lectura y escritura. Siglo Veintiuno editores, México.
LORENZATTI, M. d. C. (2009) “Conocimientos, prácticas sociales y usos escolares de cultura escrita de adultos de baja escolaridad”. Tesis Doctoral de la Universidad Nacional de Córdoba-Facultad de Filosofía y Humanidades. Córdoba.
PINEAU, P. (2012). “Historias del enseñar a leer y escribir”. En Serie Temas de Alfabetización Nº 4. Coordinado por Mercedes Potenze y Fernanda Benítez. Ministerio de Educación de la Nación. Bs. As.
RÚA, Maximiliano. 2014. Un análisis antropológico de las prácticas de conocimiento. La producción social de las prácticas de escritura en un 1º grado de la Educación Primaria en el Conurbano Bonaerense. Maestría. FFyL-UBA
Runa, archivos para las ciencias is a publication of the Instituto de Ciencias Antropológicas, Facultad de Filosofía y Letras, Universidad de Buenos Aires and is distributed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Runa maintains its commitment to the policies of Open Access to scientific information, considering that both scientific publications and publicly funded research should circulate on the Internet freely, free of charge and without restrictions.
The contents and opinions expressed in published articles are the sole responsibility of their authors.