Laboratorio teatral. La ideología científica en el discurso de Jerzy Grotowski
Abstract
One of the greatest icons of the 20th century is Jerzy Grotowski. This paper analyses his discourse in Towards a Poor Theatre, using the theories of Van Dijk and Edgar Morin's concept of noosphere. The objective is to study the meaning of science for the Polish theatre director. The art-science bond, and especially the theatre-science one, has been under-studied from the epistemological point of view, meaning by this which knowledges and perspectives on life and nature (lebenswelt, in Husserl's words) provided by science have contributed to the development of the performing arts. Here we will briefly look into Grotowski's case, at least in the first phase of his creative life, before he adopted more mystical and ritual roads.Downloads
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
-
Los autores/as [traductores] conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
-
Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
-
Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales).