Fiction that never stops: reflections on the limits of theatrical art
Abstract
How are the possible games of fiction in the theatrical scene at present being presented to us? Do we consider again that the limits between fiction and everyday reality allow us to think and understand changes in aesthetic conceptions? What happens when the everyday invades or subsumes the field of fiction? How to formulate the limits of a transformation and even of a fictional expansion? What about on the other side of that flexible limit: only empirical reality, or also constructions like those of the simulacrum? Let us try to redefine these issues with the openness offered by analyzing from a productive typology.Downloads
Copyright (c) 2020 telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
-
Los autores/as [traductores] conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
-
Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
-
Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales).