Les Luthiers Fifty Years after "Snow White and de Seven Deadly Sins"
Abstract
Fifty years after the pemiere of "Snow White and the Seven Deadly Sins (Profane Oratory)", Les Luthiers’ experimental theatrical performance with actors and singers, this article aims to highlight the interesting achievements of this work, which included audiovisual technological resources, putting some of the experiences of the Di Tella Institute in the service of theatre. While many advances in theatrical investigations were still waiting to happen, this work shows early attempts to revitalize a complex theatrical sign and to renew theatrical communication. Thus, the demands of a young generation, affected by profound cultural changes in the late 60s, find a the way to a humorous-musical discourse based on an assembly of the theatrical stage with slide pictures, audiovisual resources and formal and informal instruments in a sucessful interdisciplinary exchange that has lasted over time.Downloads
Copyright (c) 2020 telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
-
Los autores/as [traductores] conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
-
Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
-
Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales).