Foreign Work on the Stages of Buenos Aires through Caras y Caretas and Fray Mocho (1900 - 1920)
Abstract
It is impossible to separate the understanding of modern Argentine history from the enormous flow of foreigners who arrived in the country between the last decades of the 19th century and the first decades of the 20th century. The vast majority of foreign workers came looking for a better life, better economic possibilities and insertion in the receiving society. However, others came to these lands only in passing, for a short time, often without speaking the language or knowing anyone: among these workers who suffered from the lack of protective laws, the prejudices of the natives, the abuses of employers, the indifference of their diplomatic legations, etc. was the artist. The present work constitutes an approximation to the situation of the artist who toured the theater scenes of Buenos Aires between 1900 and 1920, his adventures and misadventures as a worker that, given his foreign status, were tougher than the already dramatic ones of his local colleaguesDownloads
Copyright (c) 2020 telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
-
Los autores/as [traductores] conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
-
Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
-
Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales).