The underground protest of the café concert
Abstract
The ontological assertion of identity supposes a discursive/ symbolic (and sometimes also physical) struggle between enunciators of history –in this case, the artists of the café concert and those who opposed such process of alternative constitution of identity–. The direct coercion of the agents of power over these challenging spectacles reduced one of these terms, since the identity was thought from an essentialist/ totalizing conception and there was no space for a questioning discourse. In the café-concert, the concept of identity was dismantled. This deconstruction of the concept can be analyzed, as Arfuch (2005: 24) does, considering the substitution of the questions “how are we” or “where do we come from” for the questions “how do we use the resources of language, history and culture in the process of becoming more than being, how do we represent ourselves, how are we represented or how could we represent ourselves in the future”. This stagings questioned the representativeness of those who acted in the sphere of power and deconstructed their symbolic world; the consequence was the passage from the discursive struggle to physDownloads
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
-
Los autores/as [traductores] conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
-
Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
-
Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales).