On the paratextual thresholds of Eleonora Comelli's "Qué azul que es ese mar"
Abstract
The aim of this essay is to approach Eleonora Comelli’s work "Qué azul que es ese mar" from an alternative point of view, which consists in studying the official paratextual materials of the performance. The objective is to analyze how the piece makes its self-presentation and how this becomes a specific paratextual strategy that seeks to orientate the activity of spectators, the construction of the work’s status and the social circulation of the piece. The proposed reading key is evidenced in the hand programme, in the web pages, in the videos and in the materials that the production decides to make public. Going back to Gerard Genette, we will dissect these discourses to observe how they behave and how they are constituted in a place of transaction and transition and tend to subscribe the work within certain artistic paradigms.Downloads
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
-
Los autores/as [traductores] conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
-
Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
-
Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales).