When the Body Occupies the Letter or the Polyphony of Voices: on Egon Wolff’s "Los invasores" on stage
Abstract
From reading to pedagogical application, this paper presents the intersection between different perspectives of a teaching process from a course in Foreign Language Literature (Spanish) designed by an interdisciplinary dialogue with experience in Performing Arts. Using a task-based methodology, the ultimate goal was to test the connection between the Undergraduate Literature Course (Literature/Spanish) and the Middle School. This paper analyzes the process, performance and presentation’s report of a dramatic chilean text - Egon Wolff’s Los invasores - to Spanish students in Florianópolis City (Brazil), from the voices and reflections of the different actors involved in this study.Downloads
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
-
Los autores/as [traductores] conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
-
Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
-
Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales).