Tracing History: the (Re)Appearance of the Past in Pompeyo Audivert’s "Museo Ezeiza" and "Edipo en Ezeiza"
Abstract
The theatrical representation of the past is played in a disjointed anachronism that creates a tension between the past, the present and the future. This temporal disadjustment opens the way to new forms of perception and encounters with history, enabling the discovery of new relations, the multiplication of viewpoints and the emergence of the discontinuities that operate within any historical event. The analysis of temporality in works that portray the recent past allowed us to think about the aesthetic and political dimension of contemporary theatre in order to restore the historical memory. This article works with the notions of time (Derrida, 1998), montage (Benjamin, 1990, 2005; Didi-Huberman, 2008) and anachronism (Didi-Huberman, 2008; 2011).Downloads
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
-
Los autores/as [traductores] conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
-
Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
-
Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales).