The Variety Artists in Buenos Aires in the Early 20th Century
Abstract
This work supports the hypothesis that the characteristics of variety performances –the lack of legal protection that fostered the exploitation of women and children, the transhumance that resulted in the impossibility of establishing stable links with the receiving society and elementary schooling in the case of the minors, the ignorance of the language in foreigners, among many other conditions– placed variety artists of the early 20th century in a situation of extreme vulnerability, distancing them from the possibility of accomplishing even a basic level of organization and connecting them to a circuit of social and legal marginality that very often involved labor exploitation, prostitution, women trafficking, abuse and other criminal offenses, before the at least indifferent and often openly hostile view of the society of their time that, paradoxically, conformed its public.Downloads
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
-
Los autores/as [traductores] conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
-
Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
-
Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales).