Siendo espectador (II). La experiencia del espectador como forma de participación no reglada
Abstract
The ideas that pump out of contemporary artistic practice make it clear for us that there is no art making without its exhibition as well as no authors if there are no spectators. At this point, non-regulated participation –with no aim, limit or structure– can question, exchange or boost the roles of the artist and the spectator in order to transform space and time into sculptural artifacts. If art does not reside in the object or in its symbolic use, then it resides in the eye of the viewer and in whatever this viewer decides to do with this object. Oeuvres listed in the text emerge through various artistic mediums and use time not only as duration but also as bearer of different constrains or circumstances during which the artistic practice proposes the space in order to play within a particular context. Here, playing is a form of a personal and collective experience, which is immersed in a perpetual negotiation.Downloads
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
-
Los autores/as [traductores] conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
-
Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
-
Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales).