Performance Workshops, Liminal Scenes: My Emancipation as a Facilitator
Abstract
For several years, I have worked with the concepts of performance and co-creation workshops (Walmsley, 2013) as social spaces for discussion and exchange (Lubicz-Nawrocka, 2019; Matarasso, 2019). Through observation, focus groups, and collaborative summaries, I have studied the interactions between participants as performance co-creators and my emancipation as director and facilitator. In this study, I reflect on power relations among participants; the relationship with space and the breaking of the “Italian-style theater” model of the 19th century; the immersive and experimental nature of artistic creation of a performative installation project whose outcome is unknown to everyone; and the use of technological and individual elements for the construction of space and atmospheres. I conclude that these liminal performance workshops, caught between workshop and performance, become political spaces where participants explore empathy, inclusion, resilience, and creativity.Downloads
Copyright (c) 2024 telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
-
Los autores/as [traductores] conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
-
Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
-
Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales).