<i>Acceso</i>: A Body Filled with History and Culture
Abstract
This paper analyzes the work Access, with dramaturgy of Roberto Farías and Pablo Larraín, and directed by the Larraín. This work premiered at the Teatro La Memoria in 2014 and repeated performances in various opportunities, including the Santiago a Mil Festival.The present paper reviews its staging and dramaturgy, focusing mainly on the acting dimension and considering them from the perspective of physicality and emotion. We aim to acnowledge the importance and commitment the actor Roberto Farías in a moving and powerful performance. We will see how, in his performance, his body appears as possesor of culture and identity, reaching and transforming the spectator through emotion.Downloads
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
-
Los autores/as [traductores] conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
-
Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
-
Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales).