<i>Oylem Goylem</i>, by the Moni Ovadia Stage Orchestra (Italy): A Performance about Yiddish Culture
Abstract
In 2014, as a part of the international season of the Complejo Teatral de Buenos Aires (CTBA), the Italian company Moni Ovadia Stage Orchestra directed by the playwright, actor, director and musician Salomone “Moni” Ovadia came to Argentina, presenting his play Oylem Goylem. The performance alternates Yiddish folk songs, dances and religious songs with little stories in the form of joke or Yiddish aphorism called witz. The cast is formed by very few actors/musicians accompanying Moni Ovadia, who uses the art of storytelling and the style of the café-concert, continuously passing from the spoken word to the singing. In this paper we will focus on the procedures used by Ovadia to make the yiddishkeit –the spirit of Yiddish culture– appear on stage.Downloads
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
-
Los autores/as [traductores] conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
-
Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
-
Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales).