On-Stage and Off-Stage in Andrés Binetti and Mariano Saba's <i>Trilogía Argentina Amateur (48/33/10)</i>
Abstract
Binetti and Saba's Trilogy confronts three moments of Argentine political history of the last hundred years, through three different groups of people that carry out artistic activities. A metatheatricality is exposed and includes the artists and their efforts in doing their art. On the other hand, this metatheatricality is in tension with the circumstances of the external world that reach us in the form of commentaries and noises coming from off-stage: the Peronist hymn that comes with Evita´s train, the turmoils with the death of Irigoyen and the Centenary of the Independence celebration. The tense articulation between these two dimensions –the metatheatrical and the off-stage– reveals meaningful interpretations of the play.Downloads
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
-
Los autores/as [traductores] conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
-
Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
-
Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales).