Facing mirrors. The theatrical Spectator as a Double in the Film Trilogy by Mariano Pensotti
Abstract
The multiple intertwining of duplicities characterizes the creative project of Mariano Pensotti, attributable perhaps to his double artistic training as a theatrist and filmmaker, which constitutes a kind of constructive principle involving not only almost all of his plays, but also the film trilogy: El público, The Audience and Le public/Het Publiek, filmed in Buenos Aires, Athens and Brussels, respectively, between 2019 and 2022. The article analyzes how the recurrence of the theme of the double in its multiple works gives new senses to the confluence of languages in the crossing of artistic disciplines and, at the same time, explores the possibility of discussing the always attributed ephemeral character of the scenic, as the theatre, by remaining in the consciousness of the viewer, becomes as durable as other works of art.Downloads
Copyright (c) 2022 telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
-
Los autores/as [traductores] conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
-
Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
-
Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales).