Theater and Acting during the Sociedad del Buen Gusto por el Teatro: Censorship, Pedagogy and Other Disruptive Elements
Abstract
In the present article we will analyze the two specific acting methodologies of the early nineteenth century: the cultured and the popular, to observe how the actor's work did not escape the censorship exercised by the Sociedad del Buen Gusto por el Teatro (1817-1821). This organism, made up of the Buenos Aires elite belonging to the intellectual and power fields, disapproved of the actor's gestures and grotesque corporality, as well as the representation of sainetes and other popular genres of the time, for not responding to the objectives of the civilizing and pedagogical project that this organism had for the incipient Argentine nation.Downloads
Copyright (c) 2022 telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
-
Los autores/as [traductores] conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
-
Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
-
Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales).