Between the Theatre of One’s Own and the Work of Other Women. A Conversation with Gracia Morales about Her Dramatic Work and Her Research on Theatre
Abstract
This conversation was made possible thanks to the use of online platforms and it refers to different aspects in Gracia Morales’ production: her dramatic work mainly, but also her activity as a researcher on theatre. The conversation covers the following topics: Morales’ evolution as a playwright; her writing devices; the treatment of topics as memory of collective traumas, violence against women, abuse of power; her research on Griselda Gambaro’s dramatic work and the Argentine’s influence on her own production; the urgent innovations provoked by the covid pandemic in the practice of theatricians.Downloads
Copyright (c) 2022 telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
-
Los autores/as [traductores] conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
-
Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
-
Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales).