Does a Thinking Sensoriality Go beyond the Ephemeral and Museify It?
Abstract
This article approaches the performative thought of Matías Umpierrez, analyzing how his shows are visual-technological installations that become objects of exhibition in art museums, halls and non-conventional spaces. This multifaceted artist expands the theatrical experience with performance, the use of media, visual and sound technology, attracting an audience, not necessarily theatrical. Umpierrez breaks a tradition of dramaturgical authorship in a meta-artistic line, including his knowledge on social sciences, the market, art curatorship and advertising, with solvency both in the creation and in the conceptualization of art.Downloads
Copyright (c) 2022 telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
-
Los autores/as [traductores] conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
-
Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
-
Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales).