Flux, Fragility and Power (Potentia). Transcending Language towards the Construction of a Performing Body
Abstract
We can find certain codes housed in the interior of the rehearsals for scenic creation. Codes that, in most cases, are not to be exposed. There are some expressions, nonetheless, that transcend the rehearsals’ private spaces and leave traces between one creation process and another. A “leap of intuition” is how Blumenberg describes that enigmatic side of metaphors when imposed between two frequent sayings to refer to what surrounds us. Words that are definitely more than “difficulties in the formation of the concept” (Blumenberg, 2018: 92). This article takes some guidelines from Blumenberg’s metaphorology; particularly, when it conceives the metaphor as a particular case of the theory of inconceptuability (Blumenberg, 2018: 91). Thus, the concepts of flux, fragility and power (potentia) are studied as ideas that seem to impose themselves as central metaphorical systems to refer to peculiar scenic universes.Downloads
Copyright (c) 2022 telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
-
Los autores/as [traductores] conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
-
Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
-
Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales).