Live Musical Accompaniment as a Resource in Dramaturgical Composition
Abstract
When, in a show with mime technique, the musical accompaniment is evidenced in such a way that it denotes both its quality of scenic event and its enunciative properties, the doors remain open to envision the gears of staging, which appears as playful area of technical and rhetorical operations, allowing its disciplinary strategies to be observed in perspective. So, it's not just the content of the musical discourse that can be significant, but also the concretization of its enunciation situation; especially, if the instrumental routine and the mime performance are involved with one another. Within the framework of such presuppositions, this analysis of the musicalizing action becomes an excuse to reflect on a kind of dramaturgical thought that bases its meaning construction on a meta-theatrical game, promoting an approach to the fruition of the show that formal –rather than plot-related– expectations arise.Downloads
Copyright (c) 2022 telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
-
Los autores/as [traductores] conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
-
Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
-
Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales).