Researching other Theaters: the Theater in the Interior in Uruguay, an Invisible Theater
Abstract
The work pursues a theoretical reflection in order to problematize both, the horizon and the object of theater studies —the theatrical field or system as defined by criticism, the concept of theater— arguing in favor of broadening the gaze and also making the concept of theater more flexible in order to be able to encompass other theatricalities, other forms of theatrical expression, various manifestations of popular theater —such as the carnival theater— historically neglected by the official theater world (critics, researchers, authorities, etc.), and especially, the theater of the / in "the interior" of the country, a theater which in the case of Uruguay has been long and incomprehensibly left out of focus and out of the picture.Downloads
Copyright (c) 2021 telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
-
Los autores/as [traductores] conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
-
Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
-
Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales).