Research in the field of the Humanities: Copyright and Open Access
Keywords:
Digital Humanities, cyberculture, copyright, copyleft, higher education, research
Abstract
New trends in research in the field of the humanities and social sciences in the digital ecosystem enable the refection on the role of the humanities in the so-called cyberculture. In this sense, the role and the importance of the dissemination of knowledge in the field of the humanities and social sciences which are commensurate with the demands of the digital society and which, in turn, respond with understanding and trasformation intentions is presented of society that has the social appropriation of science and technology. This is a reflection of limitations in process of social appropriation of science and technology arising anachronistic and neo-liberal policies on copyright and owned. Pair culminating with a proposal for diffusion of knowledge in the afield of the humanities and social sciences from the open access.Downloads
Download data is not yet available.
References
Abadal, E. (2014). El acceso abierto en Humanidades. Janus.: 17-32. Disponible en: http://www.janusdigital.es/anexos/contribucion/descargar.htm?id=43
.----------. (2014a) El acceso abierto en Humanidades y Ciencias Sociales. Jornada BIBHUMA Centenaria: 100 años comprometidos con el acceso a la información, 4 de noviembre de 2014, La Plata. En Memoria Académica. Disponible en: http://www.memoria.fahce.unlp.edu.ar/trab_eventos/ev.3940/ev.3940.pdf
D´Aspremont, J. (2018). No publique por publicar. Bogotá, Universidad Jorge Tadeo Lozano. Disponible en: https://www.utadeo.edu.co/es/noticia/destacadas/home/1/no-publique-por-publicar
Orozco, P. y Pineda, E. (2017). Investigación educativa desde la perspectiva praxeológica. Villavicencio, Uniminuto
Pineda, E. y Orozco, P. (2016). Ecosistemas de aprendizaje con gestión de TIC. Una estrategia de formación desde la pedagogía praxeologica. Revista Docencia Universitaria, 17 (2): 71-95.
.----------. (2018a). Ecosistemas de aprendizaje bilingües: Una experiencia de transferencia pedagógica desde la gamificación. Revista de Lenguas Modernas, 28 (2): 217-237.
.----------. (2018b). Herramientas digitales para la investigación educativa. Villavicencio, USTA.
Rodríguez-Amat, J. R. (2013). La amenaza fantasma, o el crosmedia empoderiza al usuario? Sobre crosmedia y derechos de autor. En Campalans, C.; Renó, D. y Gosciola, V. (eds.). Narrativa Transmedia. Entre Teorías y Prácticas. pp. 119.-.239. Bogotá, Universidad del Rosario.
Woodmansee, M. (1999). The new economic criticism: Studies at the intersection of literature and economics. Londres, Psychology Press.
.----------. (2014a) El acceso abierto en Humanidades y Ciencias Sociales. Jornada BIBHUMA Centenaria: 100 años comprometidos con el acceso a la información, 4 de noviembre de 2014, La Plata. En Memoria Académica. Disponible en: http://www.memoria.fahce.unlp.edu.ar/trab_eventos/ev.3940/ev.3940.pdf
D´Aspremont, J. (2018). No publique por publicar. Bogotá, Universidad Jorge Tadeo Lozano. Disponible en: https://www.utadeo.edu.co/es/noticia/destacadas/home/1/no-publique-por-publicar
Orozco, P. y Pineda, E. (2017). Investigación educativa desde la perspectiva praxeológica. Villavicencio, Uniminuto
Pineda, E. y Orozco, P. (2016). Ecosistemas de aprendizaje con gestión de TIC. Una estrategia de formación desde la pedagogía praxeologica. Revista Docencia Universitaria, 17 (2): 71-95.
.----------. (2018a). Ecosistemas de aprendizaje bilingües: Una experiencia de transferencia pedagógica desde la gamificación. Revista de Lenguas Modernas, 28 (2): 217-237.
.----------. (2018b). Herramientas digitales para la investigación educativa. Villavicencio, USTA.
Rodríguez-Amat, J. R. (2013). La amenaza fantasma, o el crosmedia empoderiza al usuario? Sobre crosmedia y derechos de autor. En Campalans, C.; Renó, D. y Gosciola, V. (eds.). Narrativa Transmedia. Entre Teorías y Prácticas. pp. 119.-.239. Bogotá, Universidad del Rosario.
Woodmansee, M. (1999). The new economic criticism: Studies at the intersection of literature and economics. Londres, Psychology Press.
Published
2021-07-01
How to Cite
Pineda Martínez, E. O., & Orozco Pineda, P. A. (2021). Research in the field of the Humanities: Copyright and Open Access. Revista Del IICE, (50), 41-54. https://doi.org/10.34096/iice.n50.11265
Issue
Section
Dossier: Libre acceso al conocimiento y pub. científicas en el campo educativo