Garbage as Testimony to Desubjectivation in Rafael Spregelburd's "Spam"
Abstract
In this paper we aim to analyze the issues of the archive and the construction of memory as key instances of the desubjectivation process in Rafael Spregelburd’s Spam. The attempts to (re)build a voice from (its own) waste (junk mail/spam) and from the diverse technological artefacts and media that configure this subjectivitity, which is always mediated or deferred, leads us to consider both notions, on the one hand, as scenic devices –that is, to inquire about intermediality relations in contemporary theater and, especially, in the playwright’s own production– and, on the other hand, as theoretical matters related to the figure of the “in-between”, which is present throughout the whole piece. Therefore, we will dedicate a significant part of the analysis to stage directions,which are configured as interval and deferral between the theatrical text and the staging, as well as an intratextual interruption.Downloads
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
-
Los autores/as [traductores] conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
-
Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
-
Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales).